Buscar

انا وعمر طاهر

انا عارف انى مهما كنت مش هعرف اتكلم عن عمر طاهر زى اى حد ولكنى هتكلم عنه زى ما انا شايفه صاحبى _بالرغم من ان عمره ضعف عمرى _ومثلى الاعلى اللى بافخر انى اعرفه ولو من قليل اجمل ما فى عمر انه بيفكر بطلاقة وعبقريه وشويه جنون متفائل حتى فى احلك المواقف متواضع جدا اشعاره تحمل عمقا انسانيا لا يوصف كل اللى تحس بيه وانت بتقرا كلمات عمر ان انت اللى كتبت الكلام ده بيصف شعورك واحاسيسك بدقه متناهيه بيطير بيك فى سماء الواقع باجنحه الخيال الحالم قد ايه بتحس بتلقائيه جميله فى كتابات عمر تحس فيها بالصدق يعنى قعد كتب الكلمات زى ما هى طالعه من جواه مش قعد يحرق وقت علشان يطلع كلام مش حاسه عمر من خلال مقوله له فى كتاب كابتن مصر علمنى حاجه ساعدتنى كتير فى الحياه وهى ان انا بطل فيلم حياتى والباقى كومبارس وعلمنى اضحك على مشاكلى واستفد من كلمات كتيره منه عمرى ما هنسى اليوم اللى كنت مكتئب فيه لاقيت ايدى لمست زرار الموبايل وطلبت رقم عمر كلمته وسلمت عليه وبعدها راح الاكتئاب وفى الاخر بجد افخر ان عمر عارف مين هو احمدبل كمان قال فى احدى حفلات توقيع كتابه الاخير احمد سالم اصغر اصدقائى بجد افخر انى اعرف عمر طاهر ملحوظه اعتذر لعمر عن عدم وضع لقب استاذ والذى دائما اناديه به وكن كتبت اسم عمر المجرد مع احترام المقامات

0 التعليقات:

إرسال تعليق