Buscar

هى الساعة كام ؟




هى الساعة كام؟
مش عارف
بصيت للساعة
ياه دا انا اتاخرت
شديت الهدوم من ع الشماعة
بنطلون وحزام وتى شيرت
وادى كمان سيجارة لزوم الاصطباحة
فين الولاعة
اهى
ادينى ولعتها
بولاعة فضة
عليها حروف اسمى بالذهب
جابتهالى واحدة
كنت اعرفها زمان
بس الله يسامح اللى خان

كانت هدية

وصاحبتها مشيت
خلاص مش قضية

نفس الدخان
ليه طعمه اتغير
وبقى فيه طعم اللبان
والدخان ليه مش بيبان
تدخينى فلسفة
وانا فيلسوف
مع كل سيجارة اسرح واطوف
والولاعة ياما شالتها طفوف
وعلب السجاير محطوطين على الرفوف
والسجاير فى العلبة
زى الجنود
مرصوصين
فى صفوف
وانت ليه يا قلبى
على الحب ملهوف؟
2
صاحى من النوم
على صوت
عارفه او معرفهوش
مش فارقة
كله فى الفاشوش
هى الساعة كام
مش عارف
مش هننزل بقى
لأ
انا خايف
هو انا ليه
غيرها مش شايف
شايفها جاية
متجملة باحمر شفايف
هى الساعة كام
بصيت للساعة
لسة بدرى
اه من عيونها
علمونى الفلسفة والشجاعة
اهلا بيكى يا محبوبتى
فى مملكتى
مملكة المتوحد
اللى كل عيوبه
انه بيحب بجد
اهلا بيكى فى قلبى
اللى سوره اتهد
اهلا بيكى فى مملكتى
انا
اللى قافش فى الدنيا
وواخدها فى حضنه
بالضبط
زى النخل
بيحضن ارضه
وانتى كل املى
فى بكره وبعده
احمد
طنطا
ابريل 2009
ملحوظة
انا غير مدخن



2 التعليقات:

صفا سارة

لا جامده يا احمد جميله بجد
حسيت فيها باسلوب وليد طاهر شويه :)
بس استمر

Muhamad Abdulghany

حلوه يا ابو حميد

إرسال تعليق