Buscar

فيلسوف سكر

يوم الخميس بالليل
فى البر اياه
ايوة اللى فى ارض النخيل
كاس ورا كاس
اسكر واميل
وبعد5 كاس
ابقى عليل
وافوق على قولة
اصحى يا سكير
لا انا مش سكران
بالعكس
ده انا فيقان
وقلبى مليان احزان
من حببيتى اللى سايبانى
اللى سابتنى فى عز الازمة
وراحت معاها ايام اللمة
اهلا بيكم فى كراكيب
كوكبى الصغير الحبيب
كوكب المتوحد ابو
17 عام
انا مين؟
وانتى مين؟
انا وانتى روحين سوا
دابوا
زى قطرة فودكا مع 3 نبيذ
اختلطوا فى كاس
ساعة لما شربتهم
اه من ده احساس
احساس بانى طاير
فوق بحر خماير
وشايف حبيبى شايل
احلامى وماشى
بيستعد للرحيل
وانا لسة فايق من سكرى اللى دام كتير

2
اه من الليل
ساعة لما يدهن السما سواد
والله احساس غريب
يستحق الوقوف
ساعة ما تصحى
تلاقيك مقروف
زى اللى على كاس ملهوف
ولع سيجارة
ما فيش ولاعة
ولا كبريت
ولعها من قلبى المحروق بنار الفراق
وحبال الهوى المتقطعة
وكسر الاشواق
ليه كل وردة فيها شوك
بتنغرس فى ايد اللى يطبطب
ليه انا ماشى
ومش عارف رايح فين
هو انا مين؟
افتح يا صاحبى يا امين
مين؟
مش عارف
طب مش فاتح
خلاص هقول
انا واحد كنت ماشى
لاقيت حبيب
وقلب جديد
فرحت واتنططت
وبعد ما عشت
لاقيته قديم
ومعمول له اعادة تاهيل
زى حكاوى الزمن المعادة
وجراح قلبى العليل
احمد
طنطا
يونيو 2009


0 التعليقات:

إرسال تعليق